بررسی تغییرات چپتر سوم بازی فورتنایت

علی رضا
1 فوریه, 2022
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نقشه فصل Flipped چپتر سوم

زمانی‌که اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر فورتنایت، زمان رویداد The End را اعلام کرد. عده‌ای از کاربران در این فکر فرو رفتند که احتمالا شاهد پایان چپتر دوم و آغاز چپتر سوم خواهیم بود. این در حالی است که عده‌ای دیگر، عقیده‌ داشتند که اپیک گیمز پس از گذشت ۱۰ فصل، به‌سراغ چپتر بعدی می‌رود. این در حالی است که پس از رویداد The End و قرار گرفتن کاربران روی تکه چوبی در دریا، شاهد تمام شدن چپتر دوم بودیم.

به‌عبارتی رسما اپیک گیمز چپتر سوم بازی Fortnite را آغاز کرد و دیروز ۱۴ آذر ماه با انتشار یک آپدیت فصل اول چپتر سه در اختیار کاربران قرار گرفت. در این مطلب به‌سراغ تغییرات و المان‌های جدید فصل اول خواهیم رفت تا کاربران بیش‌ازپیش با Flipped آشنا شوند.

بررسی تغییرات چپتر سوم بازی فورتنایت

بتل پس فصل Flipped چپتر سوم فورتنایت

در جریان تریلر بتل پس بازی و میان‌پرده شروع چپتر سوم، شاهد حضور راک به‌عنوان یکی از شخصیت‌های داستانی این فصل هستیم، اما موردغافل‌گیر کننده اصلی، حضور مردعنکبوتی است. از آن‌جایی که درآینده نزدیک فیلم Spider-Man: No Way Home اکران می‌شود، حضور مرد عنکبوتی به‌عنوان یکی از شخصیت‌های بتل پس فصل اول مورد هیجان‌انگیزی است که کاربران با پیش‌روی و رسیدن به سطوح آخر بتل پس، می‌توانند او را آزاد کنند.

همانند قدیم، وجود آیتم‌های تزئینی مختلف از دیگر مواردی است که در بتل پس بازی با آن روبه‌رو خواهید شد و بعضی از شخصیت‌های بتل پس دارای ظاهر‌های متفاوتی هستند که با پیشروی در بتل پس فصل اول، قادر به کسب آن‌ها هستید. دراین‌میان بدنیست توضیحاتی هم حول چالش‌های درنظر گرفته شده، ارائه شود. چلنج های فصل اول در قالب چالش‌های روزانه، هفتگی و همچنین Milestoneها دراختیار کاربران قرار می‌گیرند. چالش‌های روزانه هر ۲۴ ساعت تغییر پیدا می‌کنند و چالش‌های هفتگی هم به نظر می‌رسد ازاین‌پس هر یکشنبه در دسترس قرار بگیرند. این در حالی است که Milestoneها که درگذشته معرفی شده بودند، مواردی هستند که ازطریق آن‌ها می‌توانید امتیازهای بیشتری را کسب کنید.

نکته جالب دیگر، این است که برای انجام چالش هایی که درمکان‌های خاصی باید آن‌ها را کامل کنید، نیازی نیست که به‌سراغ ویدیوهای آموزشی بروید، زیرا با مراجعه به بخش مخصوص چالش‌ها در منوی اصلی، می‌توانید محل دقیق آن‌ها را روی نقشه بازی مشاهده کنید.

بررسی تغییرات چپتر سوم بازی فورتنایت

تغییرات گیم‌پلی

با ورود به اولین مسابقه متوجه سه تغییر بسیار بزرگ می‌شوید. اولین تغییر، اضافه شدن‌ سُر خوردن روی زمین است. ازاین‌رو بازیکنان همانند بازی‌هایی مثل Apex Legends می‌توانند پس از دویدن روی زمین سُر خورده و دشمنان را از بین ببرند. این در حالی است که دومین تغییر، مربوط‌به اضافه شدن یک آیتم به نام Victory Crown می‌شود. درواقع اگر در یک دور اول شوید یا در رتبه‌ای بسیار خوب مسابقه را به اتمام برسانید (درواقع چهار بازیکن برتر هر دور)، در دور بعد می‌توانید یک تاج پادشاهی را حمل و از آن استفاده کنید. این تاج پادشاهی در همان بازی به شما XP بیشتری می‌دهد، اما به‌واسطه‌ی ظاهر درخشانی که دارد، در نقشه بازی راحت‌تر دیده می‌شوید.

سومین تغییر هم اضافه شدن آیتم کمپ‌سایت است. حال دیگر نیازی نیست برای بهبود نوار سلامت به‌سراغ کمپ‌های داخل محیط بروید و خودتان می‌توانید چادرهای مخصوص کمپ را پیدا کرده و با خود حمل کنید. همچنین ویژگی ذخیره‌سازی آیتم هم برای این دسته از چادرها درنظر گرفته شده است. پس از راه‌اندازی یک کمپ، می‌توانید به داخل چادر رفته و نوار سلامت خود را بازیابی کنید. تمامی این موارد درحالی است که از هفته آینده ۲۰ آذر ماه (۱۱ دسامبر) یک آیتم جدید به بازی اضافه می‌شود که درواقع دستکش‌های مرد عنکبوتی است. کاربران با پیدا کردن این آیتم می‌توانند همانند اسپایدرمن تار عنکبوت پرتاب کرده و در محیط حرکت کنند.

تغییرات گیم‌پلی

دراین‌میان بد نیست اشاره کنم که برای کسب امتیاز، حتما لازم نیست به‌سراغ حالت بتل رویال و تیم‌رامبل بروید، بلکه درجریان حالت‌هایی مثل Creative یا حتی LTMهای قرار گرفته در جهان بازی هم می‌توانید XP دریافت کنید. ازاین‌رو پیشروی در بتل پس بازی بیش‌ازپیش ساده‌تر شده است. در انتها هم شاهد اضافه شدن تعدادی سلاح جدید و آیتم‌هایی برای بازیابی نوار سلامت و شیلد هستیم. NPCها و بات‌ها هم از دیگر مواردی هستند که هم‌چنان در جهان بازی قرار داشته تا هم سرورهای بازی را شلوغ نگه دارند و هم اینکه با تعامل با NPCها، مأموریت‌های مختلفی را دریافت کنید.

Reboot Van یکی دیگر از مواردی است که در چپتر سوم هم حضور داشته و بازیکنان زمانی‌که به‌صورت گروهی مشغول تجربه بازی هستند، می‌توانند پس از کشته شدن کامل هم‌تیمی‌ها، چیپ‌های آن‌ها را برداشته و ازطریق این دسته از ون‌ها آن‌ها را زنده کنند. همچنین درهای مخفی و مخصوصی (Vaulted Door) در بازی قرار گرفته که برای باز کردن آن‌ها، به بیش از یک بازیکن نیاز پیدا می‌کنید. به‌نظر می‌رسد در فصل Flipped بازیکنان مواردی مثل رعد و برق و طوفان را به‌عنوان شرایط آب و هوایی مختلف تجربه خواهند کرد.

نقشه فصل Flipped چپتر سوم

نقشه فصل Flipped چپتر سوم

تغییرات در نقشه بازی و تغییر مکان‌ها، همیشه یکی از موارد اصلی است که کاربران فورتنایت فصل به فصل مشتاق آن هستند. در جریان اولین فصل از فورتنایت چپتر 3، شاهد تغییراتی محیطی و ساختاری در نقشه بازی هستیم. به‌مناسبت قرار گرفتن در فصل زمستان و سال نو میلادی، دو سوم نقشه بازی برفی است و جدا از یک محیط بسیار کوچک که ظاهر کویری دارد، مابقی قسمت‌های محیط سرسبز است. همانند فصل‌های گذشته، کاربران درجریان اولین مسابقه خود باید با ورود به محیط‌های اسم‌دار، نقشه بازی را به‌صورت کامل باز کنند. این کار باعث می‌شود تا بیش‌ازپیش با محیط‌ها آشنا شوید. از میان محیط‌های جدید بازی هم می‌توان‌ به Camp Cuddle، The Daily Bugle Building و Condo Canyon اشاره کرد.

 

منبع: زومجی

محصولات پیشنهادی برای شما

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.