اجرای بازی های اندروید روی کامپیوتر از سال ۲۰۲۲ توسط گوگل

علی رضا
12 دسامبر, 2021
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
اجرای بازی های اندروید روی کامپیوتر از سال ۲۰۲۲ توسط گوگل

گوگل می‌خواهد بازی‌های اندرویدی را به ویندوز بیاورد تا گیمرها در پلتفرم PC بتوانند سراغ تجربه‌ی آن‌ها بروند. نرم‌افزار Google Play Games در سال ۲۰۲۲ برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد و به کاربرها اجازه می‌دهد که بازی‌های قرارگرفته روی گوگل پلی را با انواع‌واقسام دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز اجرا کنند؛ از لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها تا کامپیوترهای خانگی.

گوگل که این نرم‌افزار جدید را به هدف گسترش مخاطب‌های Google Play می‌سازد، انتظار دارد که کاربرها بتوانند به‌سادگی روی انواع‌واقسام دستگاه‌ها مشغول اجرای بازی‌های اندرویدی شوند. گوگل در ساخت این نرم‌افزار با مایکروسافت، BlueStacks و هیچ شرکت دیگری همکاری نکرده است. همچین گوگل به‌دنبال ارائه‌ی تجربه‌ی یکپارچه به گیمرها است؛ به این معنی که مثلا شما می‌توانید چند مرحله از بازی را روی موبایل خود تجربه کنید و سپس رو کامپیوتر شخصی مشغول تلاش برای پشت سر گذاشتن مرحله‌ی بعدی شوید.

همچنین گوگل به کاربرها اطمینان داد که برای اجرای بازی‌های اندرویدی روی ویندوز از فناوری ابری استفاده نمی‌کند. در حقیقت این بازی‌ها قرار نیست ازطریق استریمینگ با اینترنت پرسرعت روی PC اجرا بشوند؛ بلکه واقعا خود دستگاه شما آن‌ها را اجرا خواهد کرد. کاربرهای ویندوز 10 و ویندوز 11 می‌توانند در سال ۲۰۲۲ سراغ دانلود و نصب نرم‌افزار Google Play Games بروند و از مزیت‌های آن بهره ببرند.

اجرای بازی های اندروید روی کامپیوتر از سال ۲۰۲۲ توسط گوگل

موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که به یاد می‌آوریم مایکروسافت برای معرفی ویندوز 11 روی امکان اجرای برخی از نرم‌افزارهای اندرویدی با آن تاکید داشت. این شرکت بزرگ با همکاری آمازون توانست به کاربرها اجازه دهد که نرم‌افزارهای اندرویدی موجود روی اپ‌استور آمازون را روی ویندوز 11 نصب و اجرا کنند. اما فناوری ویندوز 11 مایکروسافت توانایی پشتیبانی رسمی از گوگل پلی را ندارد. پس ویندوز 11 به خودی خود اکنون بسیاری از نرم‌افزارها و بازی‌های اندرویدی را اجرا نمی‌کند.

در نتیجه به‌نظر می‌رسد که گوگل با عرضه‌ی نرم‌افزار Google Play Games برای ویندوز 10 و ویندوز 11، شانس بهره‌برداری قابل‌توجه از شرایط به وجود آمده را دارد؛ برای خودنمایی بیشتر و افزایش درآمد. در همین حین BlueStacks هم به رقابت با هر دو آن‌ها ادامه خواهد داد و به‌تازگی با BlueStacks X به‌صورت رایگان امکان تجربه‌ی بازی‌های اندرویدی ازطریق مرورگر وب را فراهم آورد.

بالاخره درحالی‌که مایکروسافت و خود گوگل تازه به شکل جدی سراغ چنین مواردی رفته‌اند، BlueStacks از سال ۲۰۱۶ مشغول کار مفصل روی اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های اندرویدی در کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها بوده است. راستی ماه‌ها قبل در دعوای حقوقی اپل و اپیک گیمز مشخص شد که گوگل قصد ارائه‌ی بازی‌های اندرویدی به کاربرهای ویندوز در دستگاه‌های مختلف را دارد.

منبع: زومجی

محصولات پیشنهادی برای شما

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.