آموزش 2 مرحله ای کردن اکانت پلی استیشن | PSN

علی رضا
30 نوامبر, 2021
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
آموزش 2 مرحله ای کردن اکانت پلی استیشن | PSN

با فعال سازی ورود 2 مرحله‌ای کد تایید هویت در زمان Sign in کردن به PS4، ورود از طریق مروگر، Application  پلی استیشن به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد. وارد کردن کد ارسال شده برای ورود به اکانت خود در این دستگاه‌ها اجباری خواهد بود.

زمانی که ورود 2 مرحله ای فعال است برای sign in کردن به سایر دستگاه ها مثل PS3, PS Vita, PS TV با همان PSN اکانت، باید از پسورد اختصاصی آن دستگاه استفاده کنید که در ادامه ویدئو آن را یاد خواهید گرفت.

برای فعال کردن ورود 2 مرحله ای به قسمت Settings > Account Management > Account Information  مراجعه کنید و وارد Security شوید. در این قسمت 2 Step verification را انتخاب کنید و کلید Setup Now را فشار دهید.

از طریق وب سایت پلی استیشن هم فعال کردن ورود 2 مرحله ای امکانپذیر است، برای این کار به آدرس PlayStation.com/Account مراجعه و Sign In کنید. از گوشه سمت راست بالا منو را باز کنید و اکانت و بعد از آن Security را انتخاب کنید. صفحه را اسکرول کنید تا در انتهای آن لینک ورود 2 مرحله ای را مشاهده و روی آن کلیک کنید.

بعد از فعال سازی، می‌توانید از تمامی دستگاه هایی که اکانت شما در آن لاگین است logout کنید که برای امنیت بیشتر این کار توصیه میشود اما به خاطر داشته باشید که برای Sign in مجدد به دستگاه‌ها باید از طریق ورود 2 مرحله ای و یا پسورد اختصاصی آن دستگاه استفاده کنید.

بعد از فعال سازی به منوی Security  مراجعه و گزینه 2 Step verification  را برای تنظیمات بیشتر انتخاب کنید.

برای غیر فعالی کردن این حالت گزینه Status  را روی Inactive تنظیم کنید.

برای حذف، ویرایش و اضافه کردن شماره از گزینه Mobile phone استفاده کنید. در این قسمت می‌توانید تنظیم کنید که کدام شماره پیامک های مربوط به فعال سازی را دریافت کند. این گزینه ها از طریق وب سایت پلی استیشن در بخش Security  هم در دسترس است.

اگر ورود 2 مرحله ای را فعال کرده باشید برای Sign in کردن به سایر دستگاه ها مثل PS3, PS Vita, PS TV با همان PSN  اکانت، باید یکبار از طریق پیامک کد دریافت کنید یا باید از پسورد اختصاصی آن دستگاه استفاده کنید. دقت داشته باشید این پسورد ارتباطی با رمز PSN اکانت شما ندارد.

برای دریافت این پسورد به اکانت PSN خود از طریق مروگر وارد شوید. و از منو ها گزینه اکانت و پس از آن Security را انتخاب کنید . بعد از آن صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه 2 Step verification را انتخاب کنید. گزینه Device Setup Password  را انتخاب و در صفحه بعدی روی کلید Generate New password کلیک کنید.

از این پسورد می‌توانید برای وارد شدن به یک PS3، PS Vita و یک PS TV استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم گزینه Save Password را زمانی که از پسورد اختصاصی استفاده میکنید انتخاب کنید. اگر می‌خواهید به دستگاه های بیشتری با اکانت خودتان لاگین کنید باید به ازای هر دستگاه یک پسورد اختتصاصی مجزا استفاده کنید.

اگر بنا به دلایلی مثل عدم دسترسی به گوشی موبایل، قطع شدن خط موبایل نتوانید کد فعال سازی را دریافت کنید. کد های بک آپ این مشکلات رو برای شما حل میکنند. برای دریافت کدها وارد قسمت  2Step verification شوید و گزینه Backup Codes را انتخاب کنید. کد هایی که در اختیار شما گذاشته میشوند دقیقا کارکرد کد های دریافت شده از طریق پیامک را دارند و یکبار مصرف هستن. از این کد‌ها بک آپ تهیه کنید تا زمانی که احتیاج داشتید از آن ها استفاده کنید.

اگر از همه آن ها استفاده کردید و به  کد های جدید نیاز داشتید، کافیه که یکبار گزینه 2Step verification  را غیر فعال و مجددا فعال کنید تا کد های بک آپ جدید در اختیار شما قرار گیرد.

منبع: بازی سنتر

محصولات پیشنهادی برای شما

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.